A cselekmény egy szigetre vetődött gyerek felkutatásáról szól, aki anyja második férjével egy kisebb vizitúrára indult a dinókkal teli sziget körül, ám balesetet szenvedtek és a szigeten értek földet. Az elvált szülők együttesen indulnak fiúk keresésére, s ebből nem nehéz kitalálni, milyen sorsot szántak a nyolc hete eltűnt második férjnek. Egy családi mozinak szánt filmnél ez teljesen rendben van, a család egymásra találását gátló személlyel végezzenek a velociraptorok. A túlélők személyét illetően sem lehetnek kételyeink, biztos befutónak számít a nagy gyakorlatra szert tett doki, az idegtépő szőke nő, azaz a mama, a gyerek, és a család megtört tagja, a papa. További szerencsésekről nem ejtünk itt szót, maradjon a néző számára valami érdekes is a filmben, mert a dinoszauruszok látványa már jelentősen vesztett újdonságából.
Most, hogy mindent kitárgyaltunk, már csak egy kérdés foglalkoztat valójában. Vajon Steven Spielberg, a film excutive producere, aki a forgatáson láthatatlan varázsköpenyt viselt William H. Macyt állandó bizonytalanságban tartva, mikor fogja megnézni ezt a filmjét? Mert még nem látta, ebben biztos vagyok.
urassic Park III. színes, szinkronizált amerikai akciófilm
|
|
Szereplők: Dr. Alan Kirby........................Sam Neill Paul Kirby....................William H. Macy Amanda Kirby.......................Téa Leoni Billy Brennan..............Alessandro Nivola Eric Kirby ......................Trevor Morgan Ellie....................................Laura Dern
Eredeti cím: Jurassic Park III. Gyártó: Universal Pictures, 2001 Forgatókönyv: Michael Crichton regényhősei alapján írta Peter Buchman, Alexander Payne és Jim Taylor Operatőr: ShelleDon Davis Látványtervező: Ed Verreaux Rendezte: Joe Johnston Producer: Steven Spielberg és Kathleen Kennedy Országos bemutató: 2001. szeptember 6.
Dr. Alan Grant (Sam Neill) kiheverte a Jurassic Parkban történteket, és újult lendülettel kutatja a raptorok intelligenciájával kapcsolatos elméletének helyességét. Így aztán nem tud ellenállni a kísértésnek, amikor egy jómódú kalandor, Paul Kirby (William H. Macy) busás támogatást ígér kutatásaihoz - amennyiben Grant elkíséri őket egy repülős körútra a Sorna sziget fölött, mely az In-Gen genetikus tenyésztelepe volt, és ahol a második részben szörnyű dolgok történtek. Csakhogy amikor kiderül, hogy a kalandor nem is kalandor, és feleségével együtt - aki már nem is a felesége - nem csupán felülről akarják megcsodálni a szigetet, hanem le is akarnak szállni, az események hirtelen tragikus fordulatot vesznek. A hét túlélő harcolni kezd az életben maradásért, és hamarosan az is kiderül, mi volt az igazi oka annak, hogy Grantot a szigetre csábították… A Universal Pictures és az Amblin Entertainment új filmje a JURASSIC PARK III, mely folytatja a Jurassic Parkban és az Elveszett világban elkezdett kalandokat. A filmet Joe Johnston rendezte, a producerek Kathleen Kennedy és Larry Franco, az executive producer Steven Spielberg. Michael Crichton regényhősei alapján a forgatókönyvet Peter Buchman, Alexander Payne és Jim Taylor írta. A főszereplők Sam Neill, William H. Macy, Téa Leoni, Alessandro Nivola, Travor Morgan, Michael Jeter, John Diehl, Bruce A. Young és Mark Harelik, valamint Laura Dern is feltűnik a vásznon Dr. Ellie Sattler szerepében.
|
|
A TÖRTÉNETRŐL |
|
A technológia és a szórakoztatás határait tovább tágító JURASSIC PARK III Steven Spielberg dupla sikerének, az 1993-as Jurassic Parknak és az 1997-es Elveszett világnak a hagyományait folytatja, tovább kutatja az emberek vonzódását a dinoszauruszok világához. "Három ásatáson is voltam Jack Horner paleontológussal" - mondja a rendező, Joe Johnston. "A legutolsó alkalommal megláttam valamit a földön, amiről azt hittem, talán egy csont. Kiderült, hogy csak egy kő, de mellette kiállt valami a földből, alig egy centire. Elkezdtem kikaparni, és egy T-rex fog volt, az állt ki a földből, ahova talán 65 milllió éve hullott, és soha emberi kéz még nem érintette. Már a puszta gondolat is lenyűgöző." Ezzel az Oscar-díjas dínótervező, Stan Winston is egyetért. "Amióta az eszemet tudom, érdekelnek az őslények, és imádom őket. A filmesek számára is fontosak az 1933-as King Kong óta, és elengedhetetlen részei a múzeumoknak is. Minden gyerek úgy nő föl, hogy szeretne minél többet tudni ezekről a lényekről, amelyek előttünk éltek a földön." Ez a kielégíthetetlen kíváncsiság ösztönözte Spielberget és a producer Kathleen Kennedyt, hogy harmadszor is elmerüljenek az őslények világában, de ezúttal Joe Johnston rendezői közreműködésével. "Amikor úgy döntöttünk, megcsináljuk ezt a filmet, Stevennek azonnal Joe-ra esett a választása" - mondja Kennedy. "Joe fenomenális munkát végzett, mert tudja, miképp kell kombinálni az emberi drámát és a speciális effekteket, anélkül, hogy az egyik a másik kárára menne." A JURASSIC PARK III története az első a trilógiában, melyet nem Michael Crichton regényéből adaptáltak, noha az ő ötletein és figuráin alapul. A Sorna szigeten, egy ejtőernyős balesettel kezdődő kaland megalkotásakor a forgatókönyvírók együttműködtek Jack Horner paleontológussal, dinoszaurusz szakértővel, aki már az első két filmet is segítette tanácsaival. "Én felelek azért, hogy az állatok élethűen mozogjanak, hogy a színészek helyesen ejtsék ki a szakszavakat, és hogy hatodikos diákok ne írjanak szitkozódó leveleket a rendezőnek, miután látták a filmet" - mondja Horner.
|
|
A DINÓKRÓL |
|
A filmesek egy olyan ellenfelet akartak állítani az első két Jurassic Parkot uraló tirannoszaurusz rexszel szembe, ami tényleg le tudja rombolni a szigetet. Horner a spinoszauruszt javasolta, amely nagyobb és vérengzőbb a T-rexnél. Az őslény kinézete tetszett Johnstonnak. "Nagyon sok dinoszaurusz körvonala nagyon hasonló a T-rexéhez," - mondja a rendező - "és azt akartunk, hogy a közönség azonnal lássa, hogy ez valami más. A spinoszaurusznak hosszúkás állkapcsa van, hosszú fogsora, és egy taréj van a hátán." "Ez volt a legnagyobb húsevő dinoszaurusz, amely valaha létezett, és különbözik minden állattól, amit eddig láttunk" - mondja Horner. Mindössze egyetlen rekonstruált spinoszaurusz csontváz létezett, melyet a második világháborúban lebombáztak. Így csak a feljegyzésekből sejthető, hogy nézhetett ki. "Azt azonban tudjuk," - mondja Horner - "hogy a koponyája két és fél méter hosszú volt, a teste pedig körülbelül húsz méter. Ha a vadságát az állat hosszára arányítjuk, látszik, hogy soha semmi nem élt ezen a bolygón, ami felérne ezzel a lénnyel. Emellett az az elméletem, hogy a T-rex inkább dögevő lehetett, mint gyilkos. A spinoszaurusz volt az igazi ragadozó." A spínó igazi kihívást jelentett a trükkstábnak. "Ez a mi spinoszauruszunk sokkal nagyobb, mint a T-rex, és majdnem kétszer olyan nehéz" - mondja Winston. "Gépészeti szempontból gyorsabban mozog, és erősebb." A 13 és fél méteres modell miatt a Van Nuysban lévő stúdió egyik falát ki kellett szedni, hogy a lényt ki tudják vinni az épületből, és egy speciális kamionnal át tudják szállítani a Universal 12-es stúdiójába. A filmben látható egy könyörtelen párviadal az új lény és a veterán T-rex között, mely utóbbit leporolták, és teljesen új bőrt kapott a sorozat harmadik részéhez. Az életnagyságú velociraptorokat is kikozmetikázták Horner új információi alapján. "Minden évben új dolgokat fedezünk fel" - mondja Horner. "Most már egészen jó velociraptor koponyáink vannak, és tudjuk, hogy nagyon másképp néztek ki, mint ahogy az első két filmben ábrázoltuk őket. Bizonyítékokat találtunk arra, hogy a velociraptoroknak tollaik voltak, illetve toll-szerű képződményeik, és ezt is beépítettük a raptorok új kinézetébe."A Jurassic Park tobzódott a forradalmi vizuális trükkökben. Az ILM briliáns számítógépes trükkjei észrevétlenül ötvöződtek Stan Winston műhelyének csúcstechnikájú robotjaival. Ugyanezen technológiák legfrissebb újításait alkalmazták az Elveszett világban, és most is, a JURASSIC PARK III-ban. "Ha közel akarunk menni, és a finom arckifejezéseket látjuk, azok mindig Stan Winston dinoszauruszai" - magyarázza a rendező. "Míg ha valami nagyon látványos mozgássort végeznek, akkor az az ILM." A munka a rajzokkal, vázlatokkal, és a színvisszaadással kezdődik. "Aztán építünk egy 1:16-os méretarányú makettet" - mondja John Rosengrant, Winston állandó munkatársa. "Miután megvannak a részletek, megcsináljuk a lény 1:5-ös arányú modelljét, még részletesebben. Ezt követi az életnagyságú verzió. Tíz hónapba telt az 1:16-os modelltől eljutni addig, ami a vásznon látható, a 13 és fél méteres, 13 tonnás ősgyíkig, ami csak egy közepes méretű példánynak számít." Még magát Winstont is lenyűgözte a végeredmény. "A hidraulikus csövek némelyikét a NASA fejlesztette ki. A T-rex csak 9 tonnát nyomott, körülbelül 10 és fél méteres volt, és 300 lóerővel működött." A spínó 1000 lóereje két G-s nyomást fejtett ki, amikor gyorsan mozgatta a fejét. "Stan mindig azt mondta, meg lehet építeni ezeket a hatalmas gépeket, de ha nem tudnak játszani, akkor nem teljesítenek" - mondja Rosengrant. "Nagyban segítette a színészek alakítását, amikor azt látták, hogy ez a 13 tonnás dinoszaurusz tényleg átszakítja a repülőgép oldalát. A színészek reagálni tudnak erre, ami segíti a játékukat, a dínók irányítói pedig a színészekre reagálnak. Nagyon izgalmas volt ez a kölcsönhatás." "Tele voltam zúzódásokkal" - mondja az Amanda Kirbyt alakító színésznő, Téa Leoni. "Ahogy haladt a forgatás, egyre több olyan smink kellett, amely elfedte az igazi sebeket, és egyre kevesebb olyan, amire a műhorzsolásokhoz volt szükség. De megérte." A JURASSIC PARK III új kalandjainak filmrevitelekor a rendezőnek az első két film által felállított magas mércéhez kellett alkalmazkodnia. "A Jurassic Park fordulópont a filmtörténetben - mondja Joe Johnston. "Élő, lélegző dinoszauruszokat varázsoltak a vászonra. Nehéz ilyen filmet csinálni. Steven figyelmeztetett erre, és most már tudom, mennyire igaza volt. De azt hiszem, jól teljesítettünk, és ez részben azoknak a lenyűgöző technikai újításoknak is köszönhető, melyek Steven 1993-as eredetije óta keletkeztek."
|
|
A SZEREPLŐKRŐL |
|
SAM NEIL (Dr. Alan Grant) ismertsége 1993-ban tetőzött, amikor a Jurassic Parkban és a többszörös díjnyertes A zongoraleckében szerepelt. Filmjei még például a Kétszáz éves ember, A suttogó, Children of the Revolution, A változások kora, Szirének, Vadászat a Vörös Októberre, Halálos nyugalom, My Brilliant Career, Sikoly a sötétben, Bőség, My Mother Frank, The Zookeeper, The Dish. A Merlin című tévésorozat címszerepéért Arany Glóbuszra és Emmy díjra jelölték.
WILLIAM H. MACY (James Gordon) Oscar-jelölést kapott a legjobb férfi mellékszereplő kategóriájában a Fargóért, és Emmy díjra jelölték vendégszerepéért a Vészhelyzetben. Filmjei közt van például a Boogie Nights, Magnólia, Amikor a farok csóválja, Mystery Men, Psycho, Az elnök különgépe, Csendszimfónia, Az ügyfél, Benny és Joon, A rádió aranykora, Árnyékok és köd, A bajnok, Ghosts of the Mississippi, Oleanna, Homicide, Things Change, House of Games és a Pleasantville. Bemutatás előtt áll State and Main című filmje. Sokat dolgozott együtt David Mamettel, több darabjában is szerepelt, emellett rendezett is színházi előadásokat. Macy Steven Schaterrel együtt négy filmet is írt, ezek között volt a Pasifaló csaló - melyben szerepelt is Rebecca DeMornayval - és az Above Suspicion.
TÉA LEONI (Amanda Kirby) az NBC The Naked Truth című vígjátéksorozatának sztárja, és legutóbb a Segítség, apa lettem! című filmben volt látható. Most fejezte be a People I Know forgatását. Korábban szerepelt a Fox Flying Blind című vígjátéksorozatában és a The Counterfeit Contessa című tévéfilmben. Leoni New York Cityben született, antropológiát és pszichológiát tanult, majd utazott; élt többek között Tokióban és Olaszországban is. Amikor visszatért New Yorkba, elment első meghallgatására, és szerepet kapott az Angels 88 című Charlie angyalai paródiában. Leoni a sorozat miatt Los Angelesbe költözött, és elkezdett színészetet tanulni. Ezt követően olyan filmekben bukkant fel, mint a Deep Impact, Switch, Flirting With Disaster, Indian Love Story, Micsoda csapat, Wyatt Earp és a Bad Boys.
ALESSANDRO NIVOLA (Billy Brennan) a Yale angol irodalom szakán végzett. Az elismert színházi színész első nagyobb mozifilmje az Ál/Arc volt. Filmjei még a Lóvátett lovagok, Mansfield Park, Time Code 2000, Best Laid Plans, Inventing The Abbotts, I Want You, Reach The Rock. TREVOR MORGAN (Eric Kirby) játszotta Mel Gibson egyik fiát A hazafiban. Filmjei még a Hatodik érzék, I'll Remember April, A Rumor of Angels. Következő filmjei a Glass House és a The Rookie.
MICHAEL JETER (Udesky) Emmy- és Tony-díj nyertes, filmjei közt van például a Gyilkos álmok, True Crime, Air Bud, Egértanya, Halálugrás, Waterworld, Apáca show 2, A Halászkirály legendája, Dead Bang, Tango és Cash, Hair. Számos tévéfilmben és sorozatban szerepelt, ezekért jelölték öt ízben is Emmy-díjra, melyet egyszer sikerült is elnyernie. Tony-díját a Grand Hotel című Broadway-musicalért kapta. Számos színházi produkcióban szerepelt, 1979-ben Színházi Világ Díjat kapott.
LAURA DERN (Ellie Sattler) filmjei például a Jurassic Park, Októberi égbolt, Rambling Rose (ezért Oscarra és Arany Glóbuszra jelölték), Citizen Ruth, Smooth Talk, Kék bársony, Veszett a világ, Dr. T és a nők, Maszk, Fat Man and Little Boy, Tökéletes világ, Teachers, Haunted Summer, Foxes. Következő filmjei a Focus, Novocaine, Daddy and Them, Damaged Care és a Their Last Chance.
|
|
A FILM KÉSZÍTŐIRŐL |
|
JOE JOHNSTON (rendező) első rendezése a nagysikerű Drágám, a kölykök összementek volt. Filmjei még a Rocketeer, a Jumanji és az Októberi égbolt. Ez utóbbi elnyerte a Broadcast Filmkritikusok Díját a legjobb családi film kategóriában, valamint a Humanitas Díjat, és az Írók Tanácsának díját. Mielőtt rendezésre adta volna a fejét, Johnston díjnyertes vizuálist trükktervező volt, és George Lucasszal és Steven Spielberggel dolgozott. Már a Csillagok háborúja készítésében is közreműködött, ezt követték a folytatások, melyekben Yoda figurájának eredeti terve ez ő nevéhez fűződik. Johnston és Spielberg együttműködése Az elveszett frigyláda fosztogatóival kezdődött. A film trükkstábjának tagjaként Johnston Oscar-díjat kapott a legjobb vizuális trükkök kategóriában.
PETER BUCHMAN (forgatókönyvíró) első megvalósult forgatókönyve a JURASSIC PARK III. Alexander című forgatókönyvéből, mely Nagy Sándor életét dolgozza fel, Christopher McQuarrie rendez filmet, a The Last Buffalo Hunt címűből pedig Shekhar Kapur. Jelenleg David Ambrose regényét, a The Discrete Charm of Charlie Monkot adaptálja, és David O. Russell-lel is dolgozik egy forgatókönyvön. Buchman drámaíróként kezdte pályáját. Darabjait országszerte játsszák, de főleg Seattle-ben, ahol kilenc évig élt, mielőtt Los Angelesbe költözött volna.
ALEXANDER PAYNE (forgatókönyvíró) Oscar jelölést kapott (társával, Jim Taylorral együtt) a legjobb adaptált forgatókönyv kategóriában a Gimiboszi című maró szatíráért. Emellett megkapták az Írók Tanácsának Díját és a New York-i Filmkritikusok díját is. Maga a film Independent Spirit díjat kapott a legjobb film, legjobb rendezés és legjobb forgatókönyv kategóriában. Payne diplomafilmjét, a The Passion of Martint az 1991-es Sundance Filmfesztiválon mutatták be. Hivatásos pályája az 1996-os Citizen Ruth című szatírával kezdődött, melyet szintén Taylorral együtt írt, és ő maga rendezett. A címszereplő Laura Dern elnyerte a legjobb színésznő díját a Montreáli Filmfesztiválon. Payne legutóbbi munkája az About Smith, melyet ő maga rendez, Jack Nicholsonnal a főszerepben.
JIM TAYLOR (forgatókönyvíró) első megvalósult forgatókönyve az Alexander Payne-nel közösen írt Citizen Ruth volt. A duó második közös munkája a nagysikerű Gimiboszi volt, melyért az írókat Oscarra jelőlték a legjobb adaptált forgatókönyv kategóriában.
KATHLEEN KENNEDY (producer) az Amblin Entertainment társalapítója és elnöke, olyan filmek producere, mint a Jurassic Park, Az elveszett világ, Twister, E.T. - A földönkívüli, Hook, Bíborszín, A Nap birodalma, Örökké, Arachnofóbia, Életben maradtak, Dugi-pénz, Függöny fel, A szív hídjai, Congo, Hatodik érzék. Executive producere volt a következő filmeknek: Schindler listája, Flintstones, Vissza a jövőbe-trilógia, Roger Nyúl a pácban, Az őslények földjén, Apa, Kincsvadászok, a két Szörnyecskék-film, a két Egérmese-film, és a Vérbeli hajsza. Kennedy először a Meztelenek és bolondok produkciós asszisztenseként dolgozott együtt Spielberggel, majd az Elveszett frigyláda fosztogatóin. Társproducere volt a Poltergeistnak, az Indiana Jones és a Végzet Templomának és az Indiana Jones és az utolsó kereszteslovagnak. Legutóbbi közös munkájuk az AI volt. Kathleen Kennedy és Frank Marshall 1992-ben megalapították a The Kennedy/Marshall Companyt. Kennedy észak-kaliforniai kisvárosokban nőtt fel, a San Diegó-i Állami Egyetemre járt, ahol telekommunikáció és film szakon végzett. Diákként egy helyi San Diegó-i tévéállomásnál dolgozott. Volt kamerakezelő, videóvágó, rendezőasszisztens, hírszerkesztő, majd a You're On című talkshow producere. Los Angelesbe költözve Spielberg előtt John Miliusszal dolgozott.
STEVEN SPIELBERG (executive producer) a világ egyik legsikeresebb és legünnepeltebb filmese. Pályafutásának eddigi csúcsát 1993-94-ben érte el a Schindler listájával, mely 7 Oscart kapott, köztük a legjobb rendezés és a legjobb film díját. Spielberg életmű díjat is kapott az Amerikai Filmintézettől. A filmet világszerte több mint 75 millió néző látta a mozikban, és még sok millióan videón. 1997-ben az NBC televízió is bemutatta, ekkor 65 millióan látták. Spielberg szintén 1993-ban készítette a Jurassic Parkot, mely új rekordot döntött: a film több mint 913 millió dollárt hozott világszerte, és három technikai Oscar-díjat is nyert. Spielberg 1987-ben, folyamatos szakmai kiválósága elismeréséül megkapta a neves Irving G. Thalberg díjat az Oscar átadó ünnepségen. Ezen felül 1993-ban a Velencei Film Fesztiválon Arany Oroszlán díjat kapott pályájának fejlődéséért, valamint Párizsban Cézár különdíjat kapott életművéért. Második rendezői Oscarját 1998-ban kapta a Ryan közlegény megmentéséért. A világ 25 legsikeresebb filmjéből hétnek volt vagy rendezője, vagy producere. Az E.T. - A földönkívüli és a Jurassic Park egymást követik a negyedik és az ötödik helyen. 1986-os filmje, a Bíborszín meghozta Spielbergnek a Rendezők Kamarájának Díját. A Kamara jelölte még A Nap birodalmát, a Cápát, a Harmadik típusú találkozásokat, Az elveszett frigyláda fosztogatóit és az E.T. - A földönkívülit is a Schindler listája és a Ryan közlegény megmentése mellett. Az utóbbi ötöt Oscarra is jelölték. Spielberg első filmjét, melyben színészek működtek közre, 12 évesen csinálta, majd még számos ambiciózus rövidfilmet készített tinédzserként. Ezt követően a Kalifornia Egyetem filmes szakán tanult. Amblin című 22 perces rövidfilmjét (melyről később elnevezte cégét) 1969-ben bemutatták az Atlantai Filmfesztiválon. Ennek nyomán a Universal hét éves szerződést kötött vele, így ő lett a legfiatalabb rendező, akinek egy hollywoodi nagy stúdió szerződést ajánlott. Tévésorozatok epizódjai után elkészítette első játékfilm hosszúságú tévéfilmjét, a Párbajt 1973-ban. Első mozifilmje a Sugarlandi hajtóvadászat volt. George Lucassal összeállva rendezte meg később az Indiana Jones trilógiát. Filmjei még a Hook és az Örökké. A Poltergeist című filmnek producere és társszerzője volt. Mióta 1984-ben megalapította saját produkciós cégét, az Amblin Entertainmentet, több, mint egy tucat film producere volt, olyanoké, mint a Vissza a jövőbe-trilógia, Roger Nyúl a pácban, Szörnyecskék, An American Tail, Az őslények földjén, Flinstones, Twister. 1994 októberében Spielberg Jeffrey Katzenberggel és David Geffennel megalapította a Dreamworks SKG nevű multimédia stúdiót. Spielberg első filmje a Dreamworksnek az Amistad volt ezt követte a Ryan közlegény megmentése. Nemrég mutatták be AI című alkotását. Jelenleg a Minority Reporton dolgozik.
SHELLY JOHNSON (operatőr) filmjei például a Nightflyers, Jack's Back, Maid To Order, Amanda, Keeper Of The City. Számos televíziós produkcióban is dolgozott. Jelenleg a The Castle című filmet forgatja Robert Redforddal.
ED VERREAUX (látványtervező) először Az elveszett frigyláda fosztogatói vázlatrajzolójaként dolgozott Spielberggel. Ezt követően számos Spielberg-produkcióban működött közre illusztrátorként majd művészeti rendezőként. Első filmje látványtervezőként A kapcsolat volt. Ezt követte a Mars mentőakció. Nemrég fejezte be a The Scorpion Kinget.
JOHN WILLIAMS (zeneszerző) 1961-ben kezdte pályáját a Secret Ways című film zenéjével. A '70-es évek elején olyan népszerű katasztrófafilmekhez szerzett feszült zenét, mint A Poszeidón katasztrófa, Földrengés, Pokoli torony. Williamsnek a kisujjában van minden műfaj és mindenfajta érzelmi hangulat. 39 ízben jelölték Oscar-díjra, és az öt megnyert Oscarból hármat Steven Spielberg filmjeihez írt zenéiért kapott, nevezetesen a Cápáért, az ET - A földönkívüliért és a Schindler listájáért. Emellett Oscarral jutalmazták a Hegedűs a háztetőn és a Csillagok háborúja zenéjéért. Filmjei még például a Harmadik típusú találkozások, Dracula, Superman, az Indiana Jones-trilógia, Az eastwicki boszorkányok, The River, Hook, Született július 4-én, Túl az Óperencián, Nixon, Reszkessetek betörők, Sabrina, Pokoli lecke. Legutóbbi munkája Spielberg AI című filmje.
DON DAVIS (zene) filmjei például a Fülledtség, Mátrix, Antitrust, The Unsaid, Valentine, Long Time Dead, Ház a Kísértet-hegyen, The Lesser Evil, Warriors of Fortune. Számtalan tévéfilmhez és sorozathoz szerzett kísérőzenét, a Beauty and the Beast és a SeaQuest DSV címűekért Emmy-díjat kapott. Jelenleg a The Matrix: Reloadedhez komponál zenét.
STAN WINSTON (dinaszaurusz makettek) elmondhatja magáról, hogy több díjat nyert, mint bárki más ezen a szakterületen. Ezek között van négy Oscar, a Brit Filmakadémia négy díja és két Emmy. Emellett még négy Oscarra és négy Emmyre jelölték. Winston legutóbbi Oscarját a Jurassic Park életnagyságú dinoszauruszaiért kapta. Korábban dupla Oscart nyert - make-upért és speciális effektekért - a Terminátor 2-vel, és Oscart vihetett haza A bolygó neve: halálért is. Oscar jelölést kapott ezen felül a Heartbeepsért, a Predátorért, az Ollókezű Edwardért, a Batman visszatérért, és Az elveszett világért. Művészetét olyan filmekben csodálhattuk meg, mint például a Terminátor, Galaxy Quest, Temetetlen múlt, Hatodik érzék, Chip katonák, Egértanya Interjú a vámpírral, Tank Girl, A bestia, Ragadozók, Congo, Csillagember. Legutóbbi munkája Spielberg AI című filmje, jelenleg Az időgép remake-jén dolgozik.
MICHAEL LANTIERI (speciális trükkök) a szakma egyik legnevesebb trükkmestere. A Jurassic Parkért Oscar-díjat kapott, és olyan filmekben dolgozott Steven Spielberggel és az Amblin Entertainmenttel, mint az Indiana Jones és a végzet temploma, Vissza a jövőbe II, Roger Nyúl a pácban, Hook, Flintstones, Casper, Amistad, Az elveszett világ, AI. Filmjei ezeken kívül még a Flashdance, A borzalmak éjszakája, The Woman in Red, Tolvaj szívek, Az utolsó csillagharcos, Kopogó szellem II, Ikrek, Star Trek IV, Az eastwicki boszorkányok, Dracula, Jól áll neki a halál, Matilda, Congo, Támad a Mars!, Vadiúj vadnyugat, Matilda, Deep Impact, Egértanya, A 6. napon. Jelenleg Spielberg Minority Report című filmjén dolgozik.
|