A hihetetlen család
kubu 2005.01.29. 12:53
mese.
(The Incredibles)
Színes, szinkronizált amerikai komputeranimációs film, 2004
Írta és rendezte: Brad Bird
125 perc
Pixar / Walt Disney
InterCom Mozipremier: 2004. november 25.
Bob Paar egy békés kertvárosban él feleségével és gyermekeivel. Senki nem tudja róla, hogy nyugdíjba vonulása előtt szuperhős volt, Mr. Irdatlannak hívták, álarcot viselt, és éjszakánként az utcákat rótta, hogy a Jót védve a Gonosz ellen harcolhasson. Később feleségül vette egy kolléganőjét, aki maga is sikeres szuperhős volt, és a nyugodt életet választotta. Biztosítási ügynökként Bob manapság már csak az unalom és az egyre növekvő zsírpárnák ellen harcol. Ám egy nap egy titokzatos megbízó jelentkezik nála, és az akcióra éhes, félreállított szuperhős egy távoli szigetre indul, hogy végrehajtson egy szigorúan titkos megbízást. Magára erőlteti a kissé már szűknek mutatkozó régi szuperhős-ruhát, és újra nekivág annak, amihez a legjobban ért: szuper tetteket hajt végre, természtesen csak a jó ügy érdekében.
INFÓ
|
| A Pixar Stúdió alkotóinak, a Toy Story, a Szörny Rt. és a Némó nyomában alkotóinak itt a legújabb filmje, mely forradalmian új technikai megoldásokkal dolgoz fel egy nem mindennapi sztorit, s a a végeredmény ámulatba ejtően hitelesnek, már-már az élőszereplős filmek világát idézően valódinak tűnik. Brad Bird rendező és forgatókönyíró korábban a Disney animátoraként dolgozott, és a Pixar egyik alapítójaként mindig is a komputeranimáció egyik úttörőjének számított.
A hihetetlen család sztorija Brad Bird rendező képzeletében született meg, aki olyan filmet akart készíteni, mely egyesít mindent, amit a moziban szeret: kalandot, különleges figurákat, hihetetlen izgalmakat, a legmodernebb látványt, humort és az erőteljes karaktereket. A trükk az volt a dologban, hogy Bird mindezt az animáció lehetőségein belül akarta megvalósítani. Amikor Bird fejében megszületett a film ötlete, épp akkoriban lett apa - ez a két dolog kavargott a fejében, ezek eredményeként született meg a vezérmotívum: hogyan lehet összeegyeztetni a családi életet a személyes tervekkel és álmokkal? Így született meg egy apa figurája, aki mellesleg szuperhős, de családja kedvéért kénytelen feladni szenvedélyét és élete legfőbb értelmét, ami az ő esetében a világ megmentése.
|
|
„A filmet egy család történetének tekintem, akik megtanulják összehangolni a saját életüket az egymás iránti szeretetükkel - mondja Bird. - Emellett pedig vígjáték, amiben szuperhősök kénytelenek szembesülni a saját hétköznapi életükkel. Szerettem volna olyan közeget teremteni, amit a popkultúra relikviái töltenek meg - kémfilmekből ismert figurák, képregényhősök, szuperhatalmak, nagy gonoszok, ügyes kis szerkezetek, fura járművek. Igyekeztem mindent belevinni ebbe a történetbe, sok személyes élményt is, az apaságról, az öregedésről, a család fontosságáról, a munkáról, valamint arról az érzésről, amikor valaki szembesül azzal, hogy szép lassan elveszíti a dolgokat, amiket szeret - ezek a gondolatok és félelmek mind-mind benne van ebben a filmben. Leginkább a klasszikus Disney-filmek inspiráltak, mert ezekben a figurák annyira erősek és magukkal ragadóak, hogy simán kiállják az idő próbáját. A kérdés csak az volt, melyik művészeti forma eszközeivel lehet a legjobban elmesélni ezt a történetet.” Amikor Bird befejezte a forgatókönyv első változatát, felkereste John Lassetert, a Pixar Animation Studios alelnökét és egyben Oscar-díjas rendezőjét. A stúdió folyton eredeti történetekre vadászik, ezért amikor Lasseter elolvasta Bird könyvét, tudta, hogy talált egyet. A film a Pixar számára is nagy kihívást jelentett. Nem csak azért, mert az animáció történetében először kellett egy kizárólag emberi figurákat felvonultató film létrehozásával megbirkóznia, hanem mert ez volt a technikailag legújabb, logisztikailag legösszetettebb és általában véve minden elemében a legmonumentálisabb produkció, amivel a stúdiónak valaha is dolga volt. A történet közel 100 különböző helyszínen játszódik, a modernizálódó külvárostól a Noman-szigetek vad, burjánzó dzsungeléig. A legnehezebb feladatot mégis az jelentette, hogy Bird emberszerű figurákat akart a filmben látni, testfelülettel, hajjal, ruhával. A lelkesedés futótűzként terjedt a Pixarnál, mindenkit lázba hozott, hogy mekkora kihívás előtt áll a cég.
|